Op de Bakkerskil bij het eiland De Zaag in Krimpen aan de Lek kreeg een boot zaterdagavond motorproblemen. De motor raakte oververhit. De boot met 4 opvarenden dreef midden op het water en kon niet meer naar de kant.
Onweersbui boven het water
Op dat moment trok een onweersbui over het gebied. De opvarenden zaten in een open boot met alleen een kleine overkapping. De brandweer werd opgeroepen met de brandweerboot uit Schoonhoven.
Niet direct uitvaren
De schippers van de brandweerboot besloten niet direct uit te varen. Door de onweersbui was dit niet veilig. Ze wachtten af tot de bui weg zou trekken. De brandweer schakelde ook Rijkswaterstaat in.
Boot bereikt haven
Ondertussen was de boot toch op eigen kracht verder gevaren. De brandweer van Krimpen aan de Lek kon de boot vanaf de kant niet meer zien liggen. Via de politie kreeg de brandweer later het bericht dat de boot veilig in een haven was aangekomen.
