Keukenbrand door vlam in de pan in Koestraat

Zondagavond was er brand in de Koestraat in Schoonhoven. De brand woedde in de keuken door een vlam in de pan. Meerdere mensen ademden rook in.

Frituurpan
Een bewoner zette een pan met olie op het vuur. Hij vergat het en viel in slaap. Er ontstond na een tijdje een vlam in de pan.

Brand uit
Rookmelders waarschuwden de bewoners die vervolgens snel ingrepen. De brand was kort, maar hevig. Bij aankomst van de brandweer was het vuur al uit.

Ambulance
In het huis worden kamers verhuurd. Meerdere bewoners ademden rook in. Ambulancepersoneel keek de mensen uit voorzorg na. Niemand hoefde mee naar het ziekenhuis.

WhatsApp
Brandweer Schoonhoven is vanaf nu te volgen in het nieuwe WhatsApp onderdeel 'Kanalen'. Blijf op de hoogte van het laatste nieuws. Volg het WhatsApp-kanaal.

Rook
De rook trok door de hele woning. De brandweer luchtte het huis met een ventilator. Daarna keerden alle bewoners terug naar hun kamer.

Schade
De keuken liep veel schade op. De kastjes, muren en het plafond waren zwartgeblakerd. Meerdere apparaten in de keuken smolten door de warmte. Stichting Salvage helpt bij het afhandelen van de schade.

Een aantal foto’s zijn gemaakt door Jayden Snoek.

error:
Scroll naar boven